Maler

Maldokumenter er gode verktøy i hverdagen. Innholdet kan tilpasses etter behov, samtidig som man sikrer riktig bruk av profilen.

Annonser

Annonsemateriell er med på å kommunisere Elmeas visuell profil og skal derfor utarbeides i tråd med retningslinjene. Benytt profilfonten TT Norms, profilfarger, og fargeversjon av logo så langt det lar seg gjøre. Hele eller deler av logosymbolet kan benyttes som visuelle elementer i designet. Oppsettet bør holdes ryddig og enkelt slik at budskapet kommer frem.

 

Nettside

Nettsiden er Elmeas ansikt utad, og har som viktigste oppgave å kommunisere med målgruppen på en god måte. Med god funksjonalitet i bunn og enhetlig visuell design i front, vil vi lykkes med å få fram Elmeas budskap og differensiere oss fra konkurrentene.

SoMe

Alt som legges ut i sosiale medier skal være i tråd med profilen. Bruk gjerne bredden i farger og elementer for et variert uttrykk.

Rollup

På messer, stands eller lignende kan en rollup være med på å synliggjøre Elmea. Oppsettet designes i tråd med visuell profil, og bør holdes ryddig og enkelt slik at budskapet kommer godt frem.

 

Brosjyre

Brosjyrer er en del av det etterlatte inntrykket av Elmea og skal alltid være i tråd med visuell profil. Benytt profilfont og fargeversjon av logo, samt store bildeflater for å bryte opp teksten. Dynamisk bruk av font er med på å øke lesbarheten, men husk å være konsekvent ved at for eksempel alle mellomtitler har samme pkt-størrelse. Hele eller deler av logosymbol kan være lekne elementer i oppsettet.

 

Bekledning

På profilert bekledning skal fargeversjon av logo fremkomme tydelig, som hovedregel foran på venstre bryst. Bruk fargeversjon av logo så langt det lar seg gjøre, og sort eller hvit logo dersom det gir bedre synlighet.